Wifi - Reisverslag uit Buéa, Kameroen van Lia Groeneveld - WaarBenJij.nu Wifi - Reisverslag uit Buéa, Kameroen van Lia Groeneveld - WaarBenJij.nu

Wifi

Blijf op de hoogte en volg Lia

27 Maart 2014 | Kameroen, Buéa

Vandaag hoi ik het kort.Ik zit nu in een restaurant met WiFi,dus kan even lekker met mijn ipadje rommelen onder het genot van een drankje.s middags zijn we al om 15uur klaar met werken dus je hebt dan lekker even de tijd om te relaxen,even naar een marktje gaan of zoals nu in een restaurant zitten met WiFi, en een lekkere stoel! Thuis hebben we alleen rechte houten stoelen. Ik geniet heel erg van jullie reacties!Bedankt voor de leuke en lieve berichtjes!Ik moest net erg lachen om sommigen,dus dan moet ik aan de rest weer uitleggen waarom ik zo moet lachen.Berichtjes worden dan voorgelezen,het is maar dat je het even weet .:-)We hadden een onrustige nacht.om half zes werden we wakker door bliksem en harde wind en regen. En ja toen gebeurde waar we al voor gewaarschuwd waren,het regen water kwam langs de onderkant van de deur naar binnen .Ik snel mijn bed uit (voor zover je snel kunt zijn als je eerst onder je klamboe vandaan moet kruipen) en mijn koffer en tas die op de grond stonden op mijn bed gezet.Toen het om half zeven droog werd,hebben we met een handdoek en trekker de vloer weer enigszins droog gekregen (hadden we maar een lekkere dweil en sopdoeken meegenomen vanuit Nl) Ondertussen viel de stroom ook uit,maar langleve de hoofdlamp van Joost en een zaklamp hadden we toch licht.Na 2 uur was de bui weer over,en nu is inmiddels alles weer droog en hebben we stroom.. De werkdag leek op die van gisteren. Het enige waar ik me vandaag over verbaasd heb,is een bloedtransfusie.De patiënt krijgt dan puur bloed,gegeven door een familielid. Wij vrijwilligers hebben al bedacht dat als we bloed nodig mochten hebben,we het alleen van elkaar willen hebben en anders ,al is het hb gehalte 3.6 we direct naar nl vliegen. De tweede verbazing was over het feit dat er een familielid bij een net geopereerde patiënt zat,en toen ik vroeg of zij een zus was vertelde ze dat ze de andere vrouw van haar man was.(ja doordenkertje)Ik stop nu weer. Groetjes

  • 27 Maart 2014 - 17:51

    Jolanda:

    Hey Lia, daar ben je alweer. Ik was me net aan het verdiepen in waar Buea nou eigenlijk ligt ten opzichte van Foumban.
    En zie weer mail. Super leuk te lezen hoe het je vergaat, met zefs wateroverlast!!!!!
    Je gaat vast ook een keer naar Limbe beach of niet? Of een stukje Mount Cameroun beklimmen?
    Veel plezier, echt leuk om te lezen wat je allemaal doet.
    Liefs Jo

  • 27 Maart 2014 - 17:57

    Coby:

    Ha ha Lia, bedank Lotte maar voor de hoofdlamp. Zij is een expert in wat handig is daar, hoewel het natuurlijk stoerder is als je alleen de hulpmiddelen gebruikt, die ze daar hebben :-). Groetjes

  • 27 Maart 2014 - 19:20

    Inie Wildeman:

    Ha Lia

    Prachtig die reisverslagen van jou.
    Ik heb ze uitgeprint dan kan Tante Corrie ze ook lezen.
    Hou je taai.
    Lieve groet.
    T. Ini

  • 27 Maart 2014 - 19:21

    Corina:

    Je bent toch niet stiekem aan het woordfeuten via wifi hè??? Ik mis je spelletjes al maar af en toe een verslagje lezen maakt het goed. Maak je ook veel foto's? Ben erg benieuwd.. geniet er van! Gr. Corina

  • 27 Maart 2014 - 19:22

    Wieke:

    Lieve zus, wat een avonturen en je bent er nog niet eens een hele week!? Heel leuk om te lezen allemaal, al griezel ik van open botbreuken en hobbelige paadjes, maar moet lachen dat je het shampoowater opvangt en dan toch je koffer op het droge moet zien te krijgen....
    Ik kijk uit naar een volgend bericht, heb het goed.
    lieve groet,
    wieke

  • 27 Maart 2014 - 19:36

    Annemieke:

    Ha Lia,

    Wat leuk dat je ons zo trouw verslag doet van je avontuur! Ik heb op de weer-app op m'n foon even Buéa opgezocht en zag de buien van afgelopen nacht al aangekondigd staan.....
    Helaas voor komende nacht hetzelfde beeld zegt m'n app:-(, dan toch maar op koffer, weekendtas en matras slapen?
    Je bent toch al gewend aan hobbelige paadjes dan kan een hobbelig bed er ook nog wel bij toch?
    Ik zou alles tussen 3 en 6 uur maar veilig stellen onder je bed, want er is vast nog geen dammetje gemetseld in die lekkere vrije uurtjes!
    Nu ook ik zonder wordfeutjes van jou moet kijk ik graag weer uit naar je volgende verslag om weer iets te horen!
    Lieve Lia, geniet van alles wat er te beleven valt en succes!

  • 27 Maart 2014 - 20:36

    Annet (moeder Van Anne):

    Hoi Lia, Dank voor je leuke verhalen, je schrijft t erg leuk en luchtig, maar ik denk dat jullie ook weleens moeten slikken? Hier in Nederland is alles tot in perfectie georganiseerd, heb je ergens een pijntje dan pak je gewoon een paracetamolletje en ga zo maar door, maar zo luxe is het lang niet overal op de wereld.
    Je zal er wel een berg mooie herinneringen aan over houden, mooi werk en verder ook genieten van het land met hun aparte gewoontes.
    Ga door met 't genieten en nog heel veel plezier, groetjes ook van Wim, Annet

  • 27 Maart 2014 - 22:03

    Bea:

    O Lia, wat beleef jij veel op 1 dag.
    Je kan snel improviseren als er iets onverwachts gebeurt.
    Dan is het leven hier toch vrij simpel.
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Ps. Zal ik een dweil opsturen? Of een paraplu? ☔️

  • 27 Maart 2014 - 23:00

    Tinette:

    Ha Lia,

    Zo te lezen, vallen jullie van de ene verbazing in de andere. Ben je al aan de temperatuur en het eten gewend?
    Leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken.

  • 28 Maart 2014 - 19:14

    Pa:

    Zou het niet verstandig zijn als ik een poosje naar jullie "hotel kamers"kom om de boel een beetje waterdicht te maken? Hoe vaak komen die regenbuien voor per week ? Je moet dus je spulletjes maar hoog weg zetten want als je niet op je kamer ben kan dat ook gebeuren met alle gevolgen van dien.
    Zijn de deuren en ramen in het ziekenhuis zelf ook zo waterdicht of is het daar wat beter.
    Je klamboe wordt toch nog steeds gebruikt en is dat nodig van wege her ongedierte?
    Als ik zo alles lees wat je verteld over die ziekenhuis behandelingen zou je er ziek van worden.
    Nee het zou mijn ziekenhuis niet zijn. Krijgen ze geen subsidie of zo iets want dit is knoeien.
    Elk verslag is weer leuk om het te lezen maar hier doen we dat niet hard op dus je kan schrijven wat je wil.
    Met spanning wachten we je volgende verslag weer af.
    Groetjes p+m

  • 29 Maart 2014 - 11:16

    Ina 't Mannetje:

    Hoi Lia,
    Fijn om te horen dat het goed gaat met je in Buea. En wat heb je al veel mee gemaakt in de korte tijd dat je daar bent. Het internet heeft toch ook voordelen, je bent zo ver weg maar door je mailtjes ook weer zo dicht bij. Maar wat een contrast met Nederland. We weten het allemaal wel maar als je er zoals jou aan het werk bent, besef je het pas echt. Ik ben benieuwd weer naar je volgende berichtje.
    Hele fijne tijd daar en pas goed op jezelf!!!
    Gr. Ina

  • 30 Maart 2014 - 00:08

    Paula Koel:

    Hoi Lia,

    Wat schrijf je leuk , moet je ook maar kunnen.
    Alle drie je verslagen gelelezen , wat een andere wereld , kan het haast niet geloven.
    Hoop dat je straks weer kan wennen in het van Weel , het is toch heel anders werken op de suites.
    Maar vergeleken met wat jij meemaakt een luxeprobleem.
    Blijf je volgen .............. erg leuk.

    Groetjes Paula

  • 31 Maart 2014 - 19:34

    Elna Tuns:

    Hoi lieverdje

    Wat leuk om je verhalen te lezen. Een heel andere wereld als hier, maar dat is juist ook het leuke van die verre landen om een heel andere cultuur op te snuiven. En het is inderdaad altijd verrassend hoe snel een mens zich kan aanpassen. Ben inmiddels weer een paar dagen terug in Nederland. Wij hebben het prima gehad. Als je van natuur houd is Costa Rica een prima land. Mooie natuur, tropisch regenwoud, nevelwoud, vulkanen, veel dieren gezien. Ook aan de de beide kusten gezeten. In het begin hield ik helemaal niet van kakkerlakken maar op den duur vind je het gewoon, of een schorpioen in je kamer ook zoiets. Of soms de smerige kamers of bedden waar je op moest slapen, je geeft er geen bal meer om. We hebben veel nationale parken bezocht, veel gelopen nog een tocht gelopen 3 dagen door het oerwoud met 1 dag rust er tussen gelukkig want het was behoorlijk pittig. Een tapir met een kleintje liep vlak langs ons heen er zat misschien 2 meter tussen, geweldig. Nu zijn we druk bezig bij Babette zij kreeg afgelopen vrijdag de sleutel van haar huis. Ik was een vrijdag goed 10 minuten thuis zat ik al weer in de auto richting Amsterdam met haar om de sleutel te halen en even in het huisje te kijken. Zaterdag wel even bij gekomen maar nu al 3 dagen aan de slag met verven. Woensdag moet ik weer beginnen. Ben nog niet helemaal gewend met de uren kan 's morgens moeilijk uit mijn bed komen. Zal wel snel veranderen als het wekkertje om 6.15 uur afloopt. Ben benieuwd hoe alles is geworden.
    Een dikke kus en tot je volgende verhaal,
    Elna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lia

Actief sinds 03 Maart 2014
Verslag gelezen: 594
Totaal aantal bezoekers 13314

Voorgaande reizen:

20 Maart 2014 - 19 April 2014

Een maand naar Kameroen

Landen bezocht: