Kort - Reisverslag uit Buéa, Kameroen van Lia Groeneveld - WaarBenJij.nu Kort - Reisverslag uit Buéa, Kameroen van Lia Groeneveld - WaarBenJij.nu

Kort

Blijf op de hoogte en volg Lia

04 April 2014 | Kameroen, Buéa

Hier nog even en kort berichtje.Gisteren was er tijdens mijn schrijven geen wifiverbinding meer,maar ik hoop dat het laatste verslag nu toch overgekomen is.Water,stroom,internet,je bent er hier nooit zeker van.
De drieling is vandaag weer teruggekomen .Ze maken het goed en moeder ook.
Mijn werk op chirurgie is klaar. Aan 1kant jammer want ik had het daar erg naar mijn zin.En ik heb zoveel wonden gezien en daar van geleerd.Maar volgende week naar mijn"eigen"toco, de kraam,daar heb ik ook veel zin in.
Gelukkig gaat het met onze gezondheid ook prima tot nu toe.Daar zijn we echt blij om.
Dit weekend vertrekken Feanka en Jan Joost (de culturele antropologiestudenten.Dan zijn we anderhalve week met z'n drietjes.Half april komt Thirza terug van een rondreis langs waterwinnprojecten van live build.Zij is journaliste en fotograaf en maakt verslagen van de projecten. Zij is ook enkele dagen in Buea geweest en heeft ons op het werk gefotografeerd voor de website. Zij maakt hele mooie foto,s.nNu zit ze dus in de binnenlanden van Kameroen..
We gaan genieten van een lekker vrij weekend.Naast uitrusten willen we ook "even"de was doen (lekker met de hand)kleding en uniformen kunnen wel een sopje gebruiken.wasmachines of centrifuges hebben we niet,maar de droger doet het hier altijd.
Dit verslagje is toch weer niet kort geworden.Maar ik stop nu.
Iedereen een hartelijke goet,van Lia

  • 05 April 2014 - 00:32

    Jantine:

    Ha Lia,
    Wat ontzettend leuk om je belevenissen te lezen! Indrukwekkend denk ik wat je allemaal meemaakt daar. Het zal een hele cultuurshock voor je zijn als je weer terug bent bij ons op de kraamsuites....
    Vanavond feestje gehad vanze allerliefste dok. Was geweldig!! Maar we hebben je natuurlijk wel een beetje gemist..!
    Ik wens je nog heel veel (werk)plezier daar en een hele mooie tijd in het kameroense!
    Liefs, Jantine

  • 06 April 2014 - 14:01

    Pa:

    Lia dat zogenaamde korte berichtje is prima overgekomen.
    Fijn dat je nog een droger heb ook al ontbreekt de schakelaar Hij doe het meestal wel.
    Die zelfde droger laat het hier nog al eens afweten maar dan hebben wij het voordeel dat we de schakelaar om kunnen draaien(het wordt bijna cryptisch)
    Gister nog even met Wieke naar het strand bij Katwijk geweest was lekker weer alleen ging de "droger"af en toe uit.
    Gr. Pa en ma

  • 06 April 2014 - 14:33

    Riet Vos:

    Ha die Lia.
    We genieten van je stukjes. Onze eigen Floortje Dessing. Meid, je kunt zo de stukjes van Wieke Biesheuvel overnemen. Wat beleef je veel en wat heb je een energie, zo te lezen. Je bent toch zeker wel vernoemd, nu er drie kleintjes tegelijk kwamen. Of waren het allemaal jongens? Wij maken niet zoveel mee als jij, maar we zijn wel in Assen naar 60 mummies gaan kijken; heel interessant. En ik heb ik de winkel van Blokker achter David aangerend, die gilde van het lachen, omdat zijn oma hem niet kon bijhouden. Zijn zus Paulien maakt het prima en is zelfs al verkleed naar de 1-april viering in Brielle geweest.
    Je energierekening zal wel flink omlaag gaan komend jaar, als je je haren kunt wassen mer twee bekertjes water. Je kunt wel reclame gaan maken: hoe bespaar ik op de energiekosten.'We hopen dat je tijd blijft vinden om al je verhalen te mailen.Blijf genieten! Maar dat doe je met volle teugen, zo te horen.
    Liefs en hartelijke groeten, Bert en Riet.

  • 06 April 2014 - 14:52

    Esther:

    Hoi Lia,

    Wat fijn dat het je goed bevalt.
    Het hele team volgt je.
    Gelukkig dat jullie gezondheid nog prima is.

    Veel plezier nog en weer tot horens.

    Groeten Esther

  • 13 April 2014 - 21:00

    Petra De Waal:

    Hoi Lia,
    Wat ontzettend leuk om je blog te lezen.Zo te lezen heb je het prima naar je zin.Nog heel veel te ontdekken daar denk ik.Heel veel plezier nog,geniet ervan.
    groetjes petra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lia

Actief sinds 03 Maart 2014
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 13339

Voorgaande reizen:

20 Maart 2014 - 19 April 2014

Een maand naar Kameroen

Landen bezocht: